Nieuws

Audi S8 facelift

Door Spillies op 21 augustus 2013 18:14

Audi S8 facelift

Consequent gebruik van lichtgewicht materialen, excellent comfort en een indrukwekkend pakket van hoogwaardige technologieën: Audi heeft het karakter van zijn sportief vlaggenschip, de S8, nog verder versterkt. Audi behoort met de vernieuwde S8 tot de koplopers op het gebied van innovatie in het luxesegment. De Audi ultra lichtgewichte bouwwijze is een belangrijke troef van de grote limousine en de nieuwe assistentiesystemen en de innovatieve matrix-LED koplamptechnologie verlenen de auto nog meer prestige.

Aan de 520pk (382kW) sterke motor van de S8 is er welliswaar niets veranderd. Dankzij de 4.0 TFSI-motor met 650Nm en de quattro-vierwielaandrijving accelereert de S8 in 4,2 seconden van 0-100km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 10,1 liter per 100 kilometer (235 gram CO2 per kilometer)

Audi introduceert Matrix LED-technologie

Door Spillies op 22 juli 2013 22:23

Audi introduceert Matrix LED-technologie

Audi zet op het gebied van lichttechnologie nieuwe maatstaven met de introductie van de Audi Matrix LED-koplampen. Deze innovatieve vorm van verlichting debuteert eind dit jaar op de vernieuwde Audi A8.

Bij de Audi Matrix LED-technologie worden de LED-koplampen opgedeeld in een groot aantal individueel kleine diodes. Deze werken samen met lenzen of reflectoren. Een speciale aansturingsunit zorgt ervoor dat de diodes afhankelijk van de (rij)omstandigheden worden geactiveerd, gedimd of juist uitgeschakeld. Zo zorgt de Audi Matrix LED-technologie in elke situatie voor optimale verlichting. Bijkomend voordeel: voor de koplampen is geen draaimechanisme meer nodig.

Audi RS7 Sportback

Door Spillies op 17 juli 2013 23:12

Audi RS7 Sportback

Audi start in oktober met de levering van de zeer sportieve en tegelijkertijd elegante én praktische RS7 Sportback. De fraaie vormgeving gaat hand in hand met de uitzonderlijke prestaties van de 560pk sterke 4.0TFSI V8. Dankzij een groot aantal innovatieve technologieën waaronder Cylinder On Demand bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 9,8l/100km. De Audi RS7 Sportback komt in september aanstaande op de markt.

De 4.0 TFSI V8 van de Audi RS7 Sportback is compact en relatief licht. Het topvermogen van de V8 twinturbo bedraagt 560pk. In de praktijk valt de motor op door zijn gretigheid en de zeer snelle respons op bewegingen van het gaspedaal. Met een druk op de knop zijn speciale ‘soundkleppen’ in de uitlaat te openen voor een nog indrukwekkender V8-geluid. Een sportuitlaat is optioneel. De RS7 Sportback sprint mede dankzij standaard launch control in 3,9s van 0-100km/h.

Audiforum.nl S/RS meeting (editie 2013)

Door Spillies op 26 juni 2013 23:54

Audiforum.nl S/RS meeting (editie 2013)

Onze goede vrienden van Audiforum.nl doen hun 3e S/RS meeting in het Nederlandse Valkenburg. Vorig jaar was AudiSport.be.nl al van de partij en ook dit jaar hopen we dat opkomst wederom talrijk zal zijn! Alles wat een S of RS stempel van Audi heeft gekregen komen in de 2013 editie nog meer in de spotlight te staan. Uiteraard is het de bedoeling om weer zo veel mogelijk S/RS-en bij elkaar te krijgen, maar ze hopen verder ook zo veel mogelijk gewone Audi's te verwelkomen op deze dag.

De eerste 2 edities van S/RS meeting waren een groot succes. In 2012 hadden ze met een opkomst van meer dan 200 Audi's en 500 bezoekers het grootste Audi evenement in Nederland in dat jaar. Deze traditie houden ze in ere met op 15 september 2013 de 3e editie van de Audiforum S/RS meeting te organiseren.

Audi wint opnieuw de 24h van Le Mans!

Door Spillies op 24 juni 2013 12:01

Audi wint opnieuw de 24h van Le Mans!

Voor de tweede keer op rij heeft Audi met een hybride-sportprototype en quattro-aandrijving de 24 Uur van Le Mans gewonnen. Daarmee voegde Audi opnieuw een hoofdstuk toe aan het unieke succesverhaal van het merk in de beroemdste lange-afstandsrace ter wereld. De overwinning ging naar Loïc Duval, Allan McNish en Tom Kristensen, die trouwens voor de negende keer won in Le Mans.

Zoals van tevoren al werd verwacht, was de twaalfde overwinning voor het merk met de vier ringen in Le Mans een van de moeilijkste en felst bevochten zeges. Na een wijziging in het reglement kort voor de race konden de drie R18 e-tron quattro’s gemiddeld per tank twee ronden minder afleggen dan de voornaamste concurrenten. De extra pitstops moesten de Audi-coureurs door snellere rondetijden op de baan weer goedmaken, en dat bij weersomstandigheden die soms extreem zwaar waren.