Nieuws

4e AudiSport meeting - zondag 17 juli 2011

Door Spillies op 05 juli 2011 20:33

4e AudiSport meeting - zondag 17 juli 2011

Wij, AudiSport.be.nl, proberen onze leden zo veel mogelijk in de watten te leggen. Dit is een site voor én door S/RS/R eigenaars en enthousiasten, maar wat ben je met een S/RS/R als je hele dagen op het forum moeten zitten? Of om wat nieuwsitems te lezen? Niets. Een S/RS/R is gemaakt om te rijden, vandaar organiseren we meetings. Meetings waar we kunnen rijden, waar we eens kunnen optrekken, waar we kortom alles kunnen doen.

Deze editie gaat door op zondag 17 juli, binnen een kleine twee weken dus.
De locactie is naast het vliegveld in Brasschaat (Antwerpen), zodat ook onze noorderburen niet te ver moeten rijden.
Meer details over de locatie en rondrit worden zo snel mogelijk meegedeeld, maar stip nu zeker al deze datum aan in jullie agenda!

Klassezeges voor Audi in de 24h van de Nurburgring

Door Spillies op 26 juni 2011 21:31

Klassezeges voor Audi in de 24h van de Nurburgring

Voor in totaal 250.000 bezoekers leverde ook de Audi TT RS een indrukwekkende prestatie: met de 14e plaats algemeen in het startveld van 202 deelnemende auto’s was de ontwikkelingsauto van de quattro GmbH de best geklasseerde auto met voorwielaandrijving. De Audi TT RS won de klasse SP4T.

In een spannende slotfase kon de Audi R8 LMS met het startnummer 14, ingezet door het Audi Sport Team Phoenix, met de rijders Marc Basseng, Marcel Fässler en Frank Stippler 43 minuten voor het einde van de 24-uursrace de derde plaats overnemen. Die positie kon tot aan het vallen van de finishvlag worden verdedigd en zo was de podiumplaats en de klassezege in de GT3-divisie voor Audi een feit. Met Christopher Haase, Marc Hennerici en Markus Winkelhock in de tweede Audi R8 LMS van het Audi Sport Team Phoenix op de tweede plaats en DTM-kampioenen Mattias Ekström en Timo Scheider plus Le Mans-winnaar Marco Werner in de auto van het Audi Sport Team Abt op de derde plaats was het volledige podium in de GT3-klasse voor Audi.

Audi wint de 24h van Le Mans!

Door Spillies op 12 juni 2011 22:29

Audi wint de 24h van Le Mans!

Voor de 10e maal in Le Mans behaalde Audi de overwinning tijdens de 24h van de gelijknamige race. Tijdens een beklijvende endurance race bleven de 250.000 toeschouwers op het Circuit de la Sarthe en de miljoenen kijkers voor TV tot op de laatste minuut in spanning om dan te zien hoe André Lotterer met zijn Audi R18 TDI met ultra lightweight technologie als eerste na 24 uren over de streep kwam.

Het drama op deze 79e editie van de 24h van Le Mans was nauwelijks te overtreffen. Nadat Audi twee van haar R18's verloren had in hevige crashes tijdens het eerst derde van de race, was alle hoop gericht op de Audi nummer 2 van Marcel Fässler (Zwitserland), André Lotterer (Duitsland) en Benoît Tréluyer (Frankrijk) die van polepositie startte zaterdagmiddag om 15u. 16 uur lang streden deze mannen heftig tegen de drie Peugeots die niets aan het toeval overlieten en alles op alles zette op deze mythische race te winnen.

De crashes van twee Audi R18 TDI's overschaduwt de eerste helft van de 24h van Le Mans

Door Spillies op 12 juni 2011 2:46

De crashes van twee Audi R18 TDI's overschaduwt de eerste helft van de 24h van Le Mans

Het eerste uur na het startschot was er al een immense crash waarbij Audi Sport één van hun drie Audi's verloor. Allan McNish (#3) had de leiding in zijn 15e lap wanneer hij in aanraking kwam met een Ferrari in de "Virage de la Chapelle" sectie van de track van de 24h van Le Mans. Hij vloog met hoge snelheid in de vangrail en miste daardoor bij geluk op een nippertje de mensen die achter deze vangrail stonden. Gelukkige is er niemand zwaar gewond geraakt bij deze crash, McNish kon op eigen houtje uit zijn R18 TDI kruipen en werd uit voorzorg voor een aantal testen naar het medisch centrum overgebracht. Na een lange periode van een gele vlag boven het circuit om het puin te ruimen en de vangrail te herstellen, mocht de safety car (Audi RS5) weer terug de pits binnen rijden en werd de race weer verder gezet. De Audi R18 TDI (#2) met Lotterer achter het stuur stond op de eerste plaats en de Audi (#1) van Rockenfeller op de derde plaats rond 22u, wanneer bijna één derde van de 24h race achter de rug was.

Maar het noodlot sloeg nog een tweede maal toe voor het Audi Sport team van Wolfgang Ullrich; Mike Rockenfeller kreeg een ferme tik door wederom een Ferrari, deze keer een 458 Italia, bij het voorbijsteken van deze GT wagen en vloog met een gigantische snelheid uit de Indianopolis bocht.

Audi R8 GT Spyder

Door Spillies op 05 juni 2011 3:02

Audi R8 GT Spyder

Audi introduceert met de Audi R8 GT Spyder de topversie van haar open supersportwagen. Dankzij de 560pk (412kW) sterke motor en de lichtgewicht constructie biedt hij adembenemende prestaties zoals een topsnelheid van 317km/h en een sprint van 0-100km/h in slechts 3,8 seconden. De Audi R8 GT Spyder wordt in een oplage van 333 exemplaren geproduceerd.

De Audi R8 GT Spyder kenmerkt zich door zijn lichtgewicht constructie. Zo weegt het complete Aluminium Space Frame (ASF) slechts 214kg. Ook bij diverse technische componenten (remmen, wielen transmissie) is gewicht ‘gevonden’ en dat geldt ook voor het interieur. De kuipstoelen hebben een frame van met glasvezel versterkt polymeer en zijn daarmee goed voor een gewichtsbesparing van maar liefst 31,5kg. De softtop met elektro-hydraulische bediening is relatief licht, maar biedt wel optimale (akoestische) isolatie. Openen en sluiten kan desgewenst rijdend (maximale snelheid 50km/h) en neemt slechts 19 seconden in beslag. Het totaalgewicht van de Audi R8 GT Spyder bedraagt 1640kg. Daarmee is hij 85 kg lichter dan de Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro.