Nieuws

AudiSport.be.nl is één jaar jong

Door Spillies op 15 mei 2009 0:00

AudiSport.be.nl is één jaar jong

Een jaar geleden begon oprichter Ritsuke met het idee te spelen om een site op te richten die opgedragen was aan de Audi S/RS/R fanaat, liefhebber en/of eigenaar. Een site waar iedereen terecht kon met hun interesse, vragen en oplossingen.

Op 15 mei 2008 was het zo ver en AudiSport.be was gelanceerd. Dit begon zijn leven als Engelstalig forum maar al gauw werd overgesprongen op het Nederlands om zo een waardige speler binnen de Benelux te worden. Een jaar later zitten we met 200+ leden en 5000+ berichten goed in de startblokken terwijl Audi AG nu ook hun 100ste verjaardag vieren, twee vliegen in één klap dus! 

In het begin van het nieuwe jaar werd AudiSport v2 klaargestoomd en uiteindelijk in maart 2009 gelanceerd. Door AudiSport v2 te kunnen verwezenlijken, betekenen we veel meer dan slechts een forum. We hebben nu een voltallige database met alle nodige informatie rond de S/RS/R modellen uit het Audi gamma. De site heeft de sprint in gang gezet toen en is nu nog altijd op weg om deze te winnen.

Audi blaast 100 kaarsjes uit

Door Spillies op 15 mei 2009 0:00

Audi blaast 100 kaarsjes uit

De huidige Audi heeft zijn roots in Horch Automobielwerke, een firma die in 1899 het levenslicht zag in Keulen. Aan de wieg stond ene August Horch, die het bedrijf samen met enkele partners uit de grond stampte. Tien jaar later zou Horch er de deur achter zich dichttrekken. Een meningsverschil over de te hanteren expensiestrategie bleek onverzoenbaar. Horch bleef niet bij de pakken zitten en nauwelijks enkele maanden later opende een nieuwe onderneming de deuren, op een steenworp van de oorspronkelijke Horch-fabriek.

PPI doet de R8 V10 aan: PPI Razor GT

Door Spillies op 07 mei 2009 0:00

PPI doet de R8 V10 aan: PPI Razor GT

Zoals elke andere tuner vond PPI dat de R8 wat extra trappende paardjes nodig had en dit deden ze aan de hand van sportuitlaat en een ram charged luchtfilter. Naar goede oude gewoonte hebben ze daar dan ook nog eens een supercharger bij geplaatst en het resultaat kwam al gauw uit op 580 pk en 600 Nm koppel. Niet mis.

Het andere doel was wat gewichtsbesparing, een niet nadelige optie voor de snelheid. Wanneer het woord "gewichtsbesparing" in de mond genomen wordt dan denken velen meteen aan carbon en ook hier werd het materiaal naar hartenlust gebruikt. Deze aanpassingen zorgden voor een dieet van 250 kg.

En nu, de vraag die op iedereen zijn lippen brandt: Hoeveel seconden bedraagt de sprint? 3,7 met een top van 332 km/u.

Voorstelling Audi R8 GT3 & Audi R8 V10

Door Spillies op 05 mei 2009 0:00

Voorstelling Audi R8 GT3 & Audi R8 V10

Een paar weken ervoor kregen we de uitnodiging in de bus om deze mee te maken in het Audi center in Zaventem, een aangename avond met lekker eten en drinken en natuurlijk de voorstelling van de 2 sportiefste varianten van de R8.

- R8 LMS: de race-R8 die in het GT3 kampioenschap zal meerijden

- R8 V10: het topmodel van de R8 met de 525pk's tellende V10 achterin

Ik kan er nog veel over vertellen, maar ik zal de foto's voor zich laten spreken ...